Meat is murder

Det här är ingen nyhet för någon vegetarian eller vegan men tydligen för folk i allmänhet.
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article2027081.ab

Säger bara - vad var det jag sa?

Lojalitetskonflikten fortsätter. Väggen i köket skriker efter att få bli kliad fri från den gamla, gula, förfärligt fula strukturtapeten med matchande bård. Kurslitteraturen snyftar högt i sin ensamhet och bläddrar bedjande fram medeltidslitteraturen i hopp om att blidka mig. Den oerhört dåliga uppsatsen som jag fått äran att opponera på ger mig svallningar och det sticker i näsan så fort jag öppnar dokumentet.

Och sen det där med att ha en liten skrutt som målmedvetet söker knäcka revbenen på mig då jag befinner mig i sittställning. Var lungorna tagit vägen är mig en gåta. Undanträngda någonstans i nacken tillsammans med diverse andra organ förmodligen. Häfttigt att få känn på liten fot. Veckorna går, det som återstår ligger på Tjocksmock.

På måndag privat visning på förlossningen i Lund. Svettigt men lite spännande.

Jag tror jag ska unna mig en betapetrunda innan jag tar tag i alla måsten. Ja, det ska jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0