Sweet and tender hooligan

Onsdag. Jag skulle egentligen varit i Malmö men skrivpartners sjukdom och blåsten satte stopp. Istället något längre sovmorgon och prinsesstårta till frukost.

De ska gifta sig! Vi är bjudna på bröllop i september! Fantastiskt!

Ja, och annars är det bra. Allt flyter på, skolan är mycket men överkomlig än så länge. Mycker funderingar över hur slutet på terminen kommer att se ut. Den 30:e maj skall en hemtenta vara inlämnad, det är vad jag vet. Jag vet också att liten skrutt skall ha anlänt då. Vi får se vad som händer.

Blåsten tilltar, revbenen gnyr. Någon är numera i åttonde månaden, mår fortfarande oförskämt bra kroppsligt förmodar jag. Ett trask på vågen enda smolket i glädjebägaren. Och sen. Det är väl mest det psykiska som släpar efter. Utveckling som följer är besök nere i Lund och försök till någon form av struktur kring hela det här som väntar. Tycker inte om att känna mig ständigt gråtmild, att böla framför tv:n, när man öppnat posten, när folk röker i busskuren, när jag och min kagge får stå upp på bussen medan vitala medpassagerare låter låtsaskompis åka på innersta sätet samsandes med väskan. Jag vill bara vara mig själv igen. men så blir det ju aldrig.

Men så gör någon ett brottargrepp på sig själv och hela havet stormar, man buffar lite och får en två tre sparkar tillbaka, någon knör och bänder och sprattlar och hickar och hela världen stannar upp. Någon sprattlar vilt till daglig musikindoktrinering (mycket Smiths som motvikt till allt skräp skrutt förmodligen får i sig av misstag). En liten skrutt väntar på att få bli startklar, och vi vet inte när eller hur men inom ett flertal veckor vet vi. Hälften tjocksmock, hälften tax. Vilket jävla ansvar. Nu kallsvettas jag igen.

Om jag skulle komma loss med pluggandet? Efter psykologsamtal i eftermiddag väntar Ikea och köp av diverse lågprisnödvändigheter. Imorgon juristen på banken och eventuellt planering av testamenteskrivande. Kan underlätta ifall Joakim ärver alla mina fantastiska tillgångar ifall jag stryker med i maj. Ja alltså, min del av skivsamlingen, halva soffan, cykeln. Vi äger halva lägenheten var (eller har halva skulden var om man ser det så) så jag vet inte hur det funkar med det. Annars ärver skrutt mig och Joakim inget. Jaja.

Och för övrigt borde melodifestivalen förbjudas, eller åtminstone flyttas från licesfinansiering. Sån jävla helvetes skit, en skymf mot dem som sysslar med musik och brinner för det. Fi fan säger jag bara!

Kommentarer
Postat av: Daniel

yo emma, kolla in irlands vinnare.

http://www.youtube.com/watch?v=xnsPfRdSU0Q

2008-02-28 @ 11:19:29
Postat av: Emma

Jisses, freak show! Läskighetsfaktor i nivå med Carola eller något.

2008-02-28 @ 13:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0