Wish me well

Åh. Ja, okej, idag skiner solen så jag kan väl tveksamt gilla läget. Behöver ju inte gå ut. Men, alltså, snö!? Mer än en decimeter?

Och valet stod mellan att se Leonard Cohen på Sofiero i sommar och gå på Profylaxkurs. Eller, prismässigt ligger de ungefär lika. Åttahundra spänn för att se Cohen - nån jävla måtta får det vara. Mannen brölar bra i spelaren också. I samma kategori ligger priserna för kursen. Jag älskar mina föräldrar, de erbjöd sig att ge mig min del av avgiften. Det hade inte gått annars. Efter besöket i måndags känns det som att den här kursen behövs. Jag är så jävla nära att skita i hela grejen, vilket ställer till en del. Så nu blir det intensivkurs i profylax en helg i april i Lund.  

I eftermiddag kommer mamman och pappan och har med sig den fådda diskmaskinen. Innan dess skall jag ha hunnit läsa Lagerlöf och Poe, skrapat det sista av tapeten i köket samt bakat en tigerkaka. Men klockan är inte ens elva, jag har varit vaken i timmar. Så går det när man inte längre hittar någon bekväm sovställning.

Examination i morgon - opponering och respondens. Sen är det påskhelg, tveksamt om Stora Hult är ett alternativ i det här vädret. En av kaminerna är sönder (eller ja, skorstenen) och kan man inte elda i varje rum så fryser man ihjäl. Kanske kommer familjen hit istället. Vi får se.

Någon som känner för att skänka en digitalkamera med minst 10 mp till mig? Det är lite tråkigt att inte ha någon kamera som man kan dokumentera kommande äventyr med. Jag skall trösta mig med en macka tror jag.

Eller en betapetrunda.

Ja, betapet är nog ett alternativ. Sen plikterna.

Kommentarer
Postat av: camilla

hörru, vad sägs om picknick med lillen utanför sofiero som alla andra tusentals människor med knaper ekonomi?

2008-03-21 @ 19:05:04
Postat av: Emma

Tycker jag låter utmärkt! Är ju i vår födelsedagssväng också... It's a date! : )

2008-03-22 @ 12:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0