Crazy about you

93702-45

Jag har haft en helt fantastisk helg i Stora Hult med om möjligt ännu mer fantastiskt sällskap. Vi drack öl i trädgården, plockade äpplen och päron, kastade frisbee, klippte gräsmattor. Plockade flera liter björnbär, blev utskällda av en av en tyken upplänning, kurade skymmning och spelade Alias. Drack lite för mycket alkohol, tömde min pappas snapsförråd (massor av flaskor med slattar i, bara Gammeldansken förblev orörd), åt kräftor, bakade bröd, sov länge. Hade mer eller mindre obscena diskussioner, blev bakfulla (nåväl, några av oss - undertecknad inkluderad). Åt chili sin carne och fick snuva, använde kräfthattar som Madonnabröst (okej, undertecknad igen). Kräftkonfetti, kräftduk, kräftkepsar/skärmar, kräftservetter, osv. Allt i klassisk tacky style. Härligt underbart och jag kan skatta mig lycklig som har sådana vänner! Sara, som gav mig jättefina hemplockade vinbär (filmjölksfrukost!) och som, trots jobbet på lördagen, kom båda kvällarna och förgyllde allas vår tillvaro. Tack för gott samarbete och självklar vinst i Alias! Anna, som kom först och åkte sist, som med sitt fantastiska humör gjorde hela helgen till en njutning. Att se dig i bärplockartagen, med sönderrivna ben och brännässlade händer men med ett konstant leende - honey! Laila, som rejält förfriskad (okej, skitfull) gav oförglömliga bidrag till Aliasturneringen - "Knatte, Fnatte, Tjatte och... Fjante!" bland annat. Camilla med Koskenkorva och lönlösa försök att somna på kökssoffan klockan tio. Hugo med förfärliga hemsnickrade snapsar då de andra tagit slut och hobbypsykologiska analyser av bland annat fittslickning (sic!). Daniel med kubansk cigarr och så gott som konstant närvarande (du gick aldrig upp i rök och det tackar vi för!). Johanna med den otacksamma uppgiften att agera chaufför åt de knegare som skulle tillbaka till stan mellan varven. Och som dessutom fick agera partner till Laila i Alias. Och så älskling så klart - för alltid först, bäst och närmst hjärtat.

Tack! Tack, allihopa!

... och jag har under någon av kvällarna ändrat inställning till minsta möjliga kvalitet på kameran. Lyckat, taxen. Men här är några bilder som känns talande för helgen.

  
När Koskenkorvan kom på bordet framåt midnatt såg jag tillfälle att visa på mina bartenderskills. Vodka och dumlekola. Perfekt! Men, problem med blandningen = taxen kör kalaset två minuter på högsta effekt i mikron. Svalna, och voìla! Hugo drack, men minns det inte. Dagen efter återfinns dumlesubstans stenhårt tillknäckad i botten samt en stackars konfettikräfta drunknad. Det var c-nivå på att få glaset rent.

   
För att plocka vuxenpoäng körde vi dekor in absurdum. Fast, vi glömde haklapparna. Kräftor för första gången för vissa - och de gick åt. Men några stackare blev kvar.

    
Anna snapsar, nödvändigt ont uppenbarligen. Sedan fick hon låna mina Madonnabröst. Camilla är imponerad och ser chansen att flirta lite.

   
Hugo ser sig inspirerad av Madonna och spexar lite. Sara förevigar. Daniel kör partytrick.

 
Våra björnbär, som plockades med mycket möda och stort besvär, hamnade i bålet. Jag minns inte vad det var i - och vet inte ifall jag vill veta heller. Håkan Hellström orsakade i vilket fall allsång.

 
Alla kalas har ett slut, och en dagen efter.

Kommentarer
Postat av: Anders

Joakim ser fantastisk ut på nästsista bilden. Han ser inte allför nöjd ut med att alla flaskor på bilden är tomma.

Nu känns det tråkigt att jag inte lyckades komma ner, men kanske till nästa gång!

2006-08-28 @ 12:49:56
Postat av: Hybrant

baby, det var en fantastisk helg!

2006-08-30 @ 12:01:59
Postat av: Taxen

Gissa om det var! Hörredu Anna, kan du inte skaffa dig en blogg? För övrigt misstänker jag att du jobbar kväll den här veckan, har jag rätt? Eller också låter du bli att svara när jag ringer. Jag säger buhu och goderafton.

2006-08-30 @ 22:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0