Rent a wreck

Kära nån, sju kilometer på löpbandet och jag är trött. Ikväll blir det langos. Dock inte i Malmö, bevare mig väl, utan på Bondegatan.

Igår åkte jag karusell och hade de inte gått upp och ner hade jag säkert ätit karamell också. Nu blev det i stället så att jag kräktes av allt snurrande. Kort där på kräktes Joakim. Uppkastningarna var varken mat- eller alkoholrelaterade kan tilläggas. Efter rensning var dock ordningen återställd och vi kunde obehindrat ta oss vidare till Köpenhamn för förtäring. Där hamnade vi mitt i något pride-jippo och fick flukta fjäderboor, lösbröst och rumpor. Väl hemma krasch i säng. Grannarna slutade spela prick klockan tio vilket innebar att vi efter det kunde konversera i normal samtalston, älskling och jag. När det gäller dessa grannar är min toleransnivå på en pensionärs. Jag hatar dem och deras förbannade festande. Nu misstänker vi att deras varningar kommer i skriftlig form - sista chansen, blåser de detta åker de ut. Heja, heja, heja!

I morgon skall jag klippa mig. Sheisse. Jag hatar att klippa mig, men något måste göras. Efter klippet skall jag dessutom jobba kväll.

Den handläggare som jag fått på CSN är min nya hjälte/hjältinna. Sex dagar efter inskickat papper kommer beskedet! Strålande, så här fort har det aldrig gått förut. Skall skicka en blomma.

Eller nej förresten, det skall jag inte. Jag har fått en mobilräkning på 900 spänn. Jag sa ju att jag hatar abonnemang! Jävla skittaxen, sluta babbla!


Kommentarer
Postat av: Anders

Min CSN tur var såhär: SÖkte på nätet fick besked dagen efter om att resultat var otillräckliga. Ringde dem och undrade lite stillsamt, skulle skriva ett brev. Dagen efter fick jag ett mail om att jag får pengarna! 2 dagar- leve e-ansökan!

2006-08-21 @ 21:50:13
Postat av: Taxen

Skall vi klämma i med länge leve CSN? Eller, det är nog att ta i. Jag väntar redan på bakslaget, så positiv jag är.

2006-08-29 @ 11:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0