When you wake up feeling old



Regn, regn, regn. En nyklippt skitsnygg sambo och äppelkaka med vaniljvisp till Morden i Midsomer. Kurslitteratur beställd för 900 pix. Vilka utgifter man har nowadays. Vi lånade bilen och körde till Ica för storhandling. Nu är skafferiet, kylen och frysen påfyllda.

Summerteeth hackar och jag har lovat mig själv att köpa ett nytt exemplat i två års tid nu men det blir inte av. Det är aldrig roligt att vara inne i dublettsvängen.

I morgon bitti åker jag till Halmstad en runda för att hälsa på den goda mostern. Jag har två - en som sannolikt är hin ondes avkomma och en som är mer lätthanterlig. Det är den senare som skall besökas. Hon brukar tycka om att bada i havet men jag skall försöka avstyra det i morgon. Genom att "glömma" badkläderna hemma, naturligtvis.

Alltså: onsdag utflykt, torsdag fritt att fantisera om, fredag skolstart klockan tolv. Därefter till Lund för utfodring hos mamsen och papsen, systern och brodern. Systern köpte hem vegetarisk haggis från Skottland och detta skall vi alltså dinera fredag afton. Haggis, neeps & tatties. Huuuuh. Lördag jobba halv åtta till fyra, därefter fri afton. Söndag träna - hoppas jag. Jag tjocknar till redan. Sedan är terminen igång med långa dagar och en grammatiktenta stundande. Skjut mig.

Vad systern bjuder på...
Jajamen meateaters! Det här ser väl ut att vara något att sätta tänderna i!

Nej, men den där tentan får mig att kallsvettas. Jag har haft högsta möjliga betyg på alla examinationsformer och tentor första året. Så, mina damer och herrar, här kommer att serveras mitt livs första omtenta i salsform. Men visst fan skall jag plugga! Jag skall skotta fram studiedisciplinen ur gömmorna och råplugga nätterna igenom. Kom igen taxen, samma attityd som inför Dick Harrysons B-tenta på historiskan. Kräkas är okej. Jag lyckades inte lära mig dricka kaffe då, och kommer inte ens att försöka med det nu. Ahwell.

För övrigt vill jag ha dig på www.betapet.com och krossa dig utan pardon. Kom igen, leta reda på autocrap eller taxameter vettja!


Och id-kortet är uthämtat. Jag ser skallig ut eftersom håret är så solblekt. Inte speciellt snyggt men vad hade jag väntat mig. Jag är så färglös, det grämer mig.

Kommentarer
Postat av: Anders

Jag är med i Betapet familjen, ska spöa dig en dag. Fast jag är jättedålig på det

2006-08-29 @ 23:27:18
Postat av: sophia

tjing tjong! ska snart iväg och dansa, ska bli skojskojskoj! men du, det är bättre att du ringer mig för jag kommer inte komma ihåg..:) minne=mindre än guldfisk.. håller på att plugga för fullt, men jag håller också på att läsa da vinci koden (ja, jag vet att alla andra redan har läst den, fy skäms fia!) och den är m y c k e t bra! svårt att slita mig! Tjingalong sweetie!

2006-08-30 @ 18:04:22
URL: http://minimee.blogg.se
Postat av: Taxen

Anders: Om du är jättedålig kommer du inte att spöa mig. Jag är liksom... mästarinna ser du. Men för all del, försök gärna!

2006-08-30 @ 22:52:46
Postat av: Taxen

Sophia: Jag har inte läst den där boken, jag pubertalreagerar så fort den nämns. Kanske skulle ge den ett försök. Men det är bara det att.. Äh. Något försvarstal blir det icke i kväll. Men minnet är bättre än det minns vara - jag kom ihåg att ringa! Tjing!

2006-08-30 @ 22:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0