Yesterday's news

Lilla torsdagen, du är så rar och tillmötesgående! Dagens postleverans innehöll lönebesked till mig och älskling. Nära 13 000 till mig, 18 000 till honom! Pengar gör inte lyckan? Äh kyss mig där bak. Det är fantastiskt underbart att veta att en fika inte spräcker budgeten. Nå, nu kommer förvisso inte pengarna förrän i morgon, men vad f. Om någon timme åker jag in till Helsingborg.

Systern kom hem, nykär och förtvivlad över att behöva vara här, där inte han är. Lilla loppan! Ser fram emot att få möta den som får henne att lysa.

Förfärligt godissugen, systern köpte med de där fantastiska vitchokladdoppade jordgubbarna på Mark's & Spencer's i Edinburgh hem. Dessutom hade de fått in andra bär, också de doppade! Lovely! Dags att röra sig neråt Lund någon dag. Men först Stora Hult till helgen - har jag räknat rätt blir vi sju på fredagen. Eller åtta? Äh, sak samma, det blir nog bra. 

Lyssnar på en Åström-ep och förnimmer hösten med tentor, våta fötter, blek hud och det där gnagande odjuret som hela tiden påpekar att jag ingeting vet och ingenting kan. Än så länge håller det. Men ofta kommer tankarna. Vad skall jag i läraryrket att göra? Jag är varken kompetent nog eller speciellt pedagogiskt lagd. Jag kallsvettas redan nu av tanken på höstens praktik. Jag älskar att vara själv i klassrummet med eleverna, men avskyr att hålla lektion då någon sitter och letar fel och brister. Jag kan inte slappna av och det är bara så otäckt att bli bedömd på det viset! Att jag sedan är tillsagd att inte ha händerna i fickorna för att det ser nonchalant ut säger en del om den som bedömer. Usch. 
 

Landskrona BOiS - inget skoj(s)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0