Ho ho ho.

Tillbaka på jobbet, allt är sig likt. Personalen som tagit ut semesterdagar nu till helgen har i förtid ätit upp det julgodis som chefen införskaffat åt julhelgspersonalen. Lika bra det, så som jag krängt den senaste tiden.

Ledig juldagen, positiv överraskning. Jag är för dyr att ta in. Med andra ord; mellandagarna skall bli ett frosseri i umgänge. Med böcker, familj och kamrater alltså.

Nyår. Don't ask me. Radhus i Nöbbelöv? Jag känner mig lite väl ung för sånt. Helsingborg? Mina strumpbyxor och mitt lynne är måttligt party. Hemma? Lockande men lite väl torrt. Vi har ingen balkong.

Systern är i Skottland, brodern är i tonåren. Vädret är i ofas och kontot både påfyllt och länsat. Inom den närmsta veckan har jag mött Maja och fått brev från Sofia. Samt ett antal julkort. Jag som inte skickat några egna.


Jag fick visst kort från Sofia förra julen också.


Julkortet från kusinen visar kusinbarnet endast iklädd blöja. Jag önskar att de tagit på flickan byxor i alla fall.

I morgon bitti är vi underbemannade på jobbet. Jag får inte glömma att ta med mig egna tepåsar, det är inte uppskattat att snylta. Dessutom är det inte KLOKT att vi timvikarier får samma kommunala julklapp som de som slitit hela året med skitkass lön. Bad luck, jag tänker ändå knalla upp till Bengt och hämta ut den. Den grå fleecefilten med de röda hjärtana på alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0