Captain Kelly's kitchen

93702-65

Tidiga morgnar, men än är det inte mörkt då jag går upp.

På onsdag börjar jag med keramik på Folkuniversitetet i Helsingborg! Har inte suttit vid en drejskiva sedan andra året på gymnasiet. Skräckblandad förtjusning - undrar ifall takterna sitter i?

93702-66

Jag gjorde min gymnasiepraktik på Höganäs saltglaserat. Fick lära mig dreja på sparkskiva, hur svårt som helst. Jag hoppas att vi får använda eldrivna drejskivor på kursen. Drejade flera krukor och fick bränna i saltugnen, därav den bruna ytan.

Den lila färgen ovan är för övrigt tapeten i sovrummet. Den är bannemej katastrof - vi har fortfarande inte fått någon tid för renovering. Bör bli i oktober. Måste bli i oktober. Annars gråter jag blod.


... så här ser min nya jacka ut:

93702-68

Sessún - så skön att jag aldrig vill ta den av mig! Kom hösten, kom!




Kan någon förklara för mig varför plastfolien vägrar fästa just vid de tillfällen man har som minst tålamod? Vad är det som gör att den ibland fastnar i sig själv och ställer till med en förbannad oreda och ibland det motsatta men aldrig utifrån taxens önskemål. Snälla, rara, förklara!

Kommentarer
Postat av: sophia

vill ha jackan!

2006-09-12 @ 21:07:52
Postat av: sophia

ge mig den!

2006-09-12 @ 21:07:59
Postat av: moa

COOL! var har du köpt den?

2006-09-14 @ 19:40:09
Postat av: Taxen

Hej Moa! Jag köpte jackan på Tretton i Helsingborg, har inte sett den någon annanstans men jag är å andra sidan inte ute och ränner så förfärligt mycket i andra städer. Märket är Sessún i alla fall! Ut och leta!

2006-09-14 @ 21:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0