Girl laying down

93702-72

Mina nya morgonrutiner ger faktiskt resultat!  Skall ej relateras till ovanstående bild dock... Så här är det:

Jag har aldrig någonsin tyckt om att äta frukost. Allt som stoppas i strupen innan nio på morgonen har så länge jag kan minnas tenderat att ge sig tillbaka upp och iväg. Ohållbart. Valt alternativ och resultatet av detta har varit tom mage till fram på förmiddagen, vilket iofs har fungerat någorlunda väl då jag bott och studerat på samma ort. Men nu, med pendling till Malmö, har det först varit problem. Sedan större problem, och sedan katastrof. Alltså, omstrukturering av Taxens matvanor. Inget snack, förändring förnöjer!

Så. Upp sex för att hinna vakna till liv. En halvliter vatten utan pardon, sen frukost. Fil och min hemmamüsli eller gröt. En kopp te och en frukt. Och fan ta om inte alla som predikat för mig i tjugotvå år haft rätt hela tiden. Jag orkar, jag kommer igång, jag somnar inte på åttatåget, jag klarar att hålla ögonen öppna hela förmiddagen och jag kikar bara förstrött på dem som kränger snickers i kvartspausen mellan föreläsningarna. Kanon!

Keramiken i går kväll var fantastiskt rolig! Liten grupp på fem personer, oerhört sympatisk handledare. Wow, säger jag bara. Att jag sedan var klanttax i kvadrat och välte ut en bytta drejvatten över en tanta som drejade bredvid mig och dessutom snubblade på övergångsstället på väg till bussen kan man ju stå ut med.


Eftermiddagen idag har spenderats på äkta husmorsmanér med bagelsbak! Bagels är roliga, de kokas efter andra jäsningen men innan ugnen. Härlgit och onyttigt. Perfekt istället för den inplanerade träningen.

93702-71


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej! Såg att du hade skrivit i min blogg att wilco var ett måste! Aldrig hört talas om men lät spännande..

2006-09-15 @ 19:48:58
URL: http://pannkakor.blogg.se
Postat av: Elin

Hehe ja du, världen är nog påväg rakt åt fanders (du kommenterade mitt skoinlägg)
Och du verkar vara så där äckligt hurtig så jag skulle vilja vara men är för slö för att orka bli ;)

2006-09-17 @ 13:46:09
URL: http://mmiixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0