Glory days

Det blev nästan åtta kilometer och sedan första bastun på månader. Kom på mig själv med att i hettan desperat sakna en kall öl men insåg snabbt att Nautilus nog skulle te sig skeptiska ifall jag gav mig på det projektet. Grymt skönt i vilket fall, nu kan jag kränga med gott samvete ikväll.

Jag borde fokusera. Mitt pepparmyntste är nästan slut, vi borde komma loss med kvällsmaten. Men medan tiden rusar och grammatiska termer flåsar mig i nacken sitter jag här och konsumerar örongodis, dricker ytterligare en kopp te och funderar på en Betapetrunda. Lördagslunk.



Alltså, okej! Sophia har lurat ut mig på en, två eller kanske tre öl. Där fick jag för öllängtande! Jag har dåligt samvete för Joakims skull, och för prepositionernas. Även för diskens och disciplinens. Men what the heck. Jag får lov att skylla på Sophia ifall jag kör i tentan och det är ju generöst. Dessutom är det löning på måndag. Och disken väntar, likaså min andra hälft. Men lurar mig, det gör hon! Fy, sådan stil! Men vem kan motstå? Hå hå ja ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0