Last night they had to carry me home

93702-73

Hej lördag, tidig uppgång och frukost hos Joakims föräldrar. Och gårdagen var ingenting annat än långa pluggpass varvat med bakande, lite film och soffmys. Jag menar, är man husmor så är man. På torsdag är pärsen över, håll tummarna för att jag fixar godkänt på salstentan!

Joakims syster och hennes sambo skall köpa hus. Det är jättespännande att följa med i turerna - på måndag får de reda på ifall huset blir deras eller inte. Öppen spis, stor trädgård, gillestuga... Det är nästan så man blir avundsjuk.

Jag beställde nya Heroes of Might & Magic. Det kommer i lådan lagom tills jag är klar med grammatiktentan. Belöning! Tills dess lite Yatzy och Betapet. Ratingen börjar arta sig.

Konditionsträning klockan tre med Karin. Satsar på en mil, sedan bastu. Är på trivselviktnivå och mår illa av att tänka på att jag vägde sju kilo mer i vintras. Bara magkilot också, sen så!

Hörde förresten att Linda Rosing fått fler röster till sitt Unika Parti än vad Kalle Anka-partiet fick. Eh, anka som anka säger jag. Kolla bara läpparna! Men det är inne med brudar för tillfället. Hon kanske skulle kunna starta Kalle Anka-partiets kvinnoförbund? När det går åt helvete med nuvarande projekt alltså.

93702-74

Det är en skön känsla att stå vid balkongdörren på kvällarna och beskåda hur det successivt blir mörkare och kontrasterna allt skarpare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0