Strangeways inside

93702-150

Kom våren, snälla, snälla! kom Stora Hult, tina snabbt, för min skull! Tjälen, släpp! Jag behöver vårluft, solsken, ljummen termoschoklad och blåsor i händerna efter en förmiddag av trädgårdspyssel. Jag vill ha lukten av kamineldande i näsborrarna och kamrater i kökssoffan, en vegetarisk chili och nybakt bröd, varma strumpor som hjälper föga och oroliga ljuslågor i de otäta fönstersmygarna. Kvitter och snuvig näsa, brunnsvatten med smak av järn. Bättre mottagning på de danska kanalerna än ettan och tvåan, maskätet trägolv, gamla barnteckningar och fult omklädda sommarhusmöbler. Radiomottagning som ständigt störs av flygmeddelanden på olika språk. En känsla av båda fötterna på jorden och den trygghet det innebär att ha en enda plats som lugnande försäkran om att förändringen är inte större än du gör den. Ett hus med 150 års tyngd på bjälkarna, mina minnen innefattar inte ens 23 av dem. Och ändå, vilken kärlek!

Kommentarer
Postat av: Sara

Emma, jag vill också ha vår och njuta i Stora Hult! Och jag har skaffat mig en blogg, skojigt va? Puss och kram!

2007-02-12 @ 21:41:55
URL: http://vergeetmijniet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0