The dream is real

Först en grej som var svår och som gav mig en läxa. Sedan promenad till Synsam, uthämtande av nya brillor. Synd att jag är så glåmig och tradig för tillfället för de är snygga. Apoteket och kortisonsalva, Citygross och min nyfunna kärlek - Finyoghurt från Skånemejerier med PERSIKA! Jag har redan konsumerat nästan en liter. Inget studentpris på den vill jag lova och massor av fett och socker men vad gör man inte? Åhhh, yoghurten min vän, jag längtar till frukosteeeen!

Utanför Landskronapostens lokaler stod en man och en kvinna med reportagebagage. Filmkamera och mikrofon - då vet vi vad som gäller. Man är något luttrad efter den senaste tidens knaprande på Landskronas skandalkaka. De två stoppade allehanda löst folk på gatan och eftersom vi inte kände för att svara på ännu en fråga om Sverigedemokraterna, invandrare eller vår stads totala misär så smet vi in på tidningskontoret. Anna välkomnade och vi pustade ut. Tills reportageteamet (om man nu kan vara ett team på två) stövlade in. De presenterade sig inte med namn, däremot med tillhörighet. "hej, Strix Television, tv3, från ett program som heter Insider". Wow så spännande, eller inte. Sensationslystna skräpmurvlar med nyhetstorka uppenbarligen. De ville hitta en reporter att intervjua, det hade ju varit så bra att få tidningens syn på -
 
den där killen som skrivit en sång om att hata polisen! (För er oinformerade, en trivial lokalnyhet som blivit äcklig klibbig riksnyhet av någon totalt oförklarlig anledning: http://hd.se/landskrona/2007/01/24/rap-duo-aatalas-foer-tonsatt/) Landskronareporter suckade djupt. Helt förståeligt.  Vi smet.

Kommentarer
Postat av: Anders

Fast å andra sidan är det rätt bra grej av Strix att göra, eftersom det var HD som drog igång hela skiten (som vanligt). Det var ingen på konserten eller ens polisen som reagerade¨på låten udner framträdandet, allt är bara förstorat av reportrarna efteråt. Jag verkligen hatar den tidningen, alla som jobbar på den med för den delen (förutom Anna då förstås)

2007-02-16 @ 00:42:40
URL: http://dirty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0