Reach for the sky

Idag gjorde vi en väl godkänd förtiofemminutersredovisning. Mycket skönt att ha fått undan den biten. Nu är det hemtenta som gäller fram tills på torsdag, sedan panikplugg inför salsomtentan. Puh.

Idag hittade jag en livlös kvinna på gatan. Hon andades men verkade sova mycket, mycket djupt. Jag och ett äldre par ringde ettetttvå men det dröjde tjugo minuter innan det kom en ambulans. Personalen fick någorlunda liv i kvinnan men hon talade inte svenska. Otäckt. Jag hoppas att det ordnade upp sig för henne i vilket fall.

Dagarna som följer är hektiska. Upp fem i morgon igen. jag hatar det. I morse var jag påklädd och hade en knäckemacka i näven innan tidningarna kom.

Mina värsta fiender för tillfället är dräggen som röker morgoncigaretterna i vindskyddet på stationen. Allvarligt, jorden anropar, det har inte fallit er in att det är skitäckligt mer ert rökbolmande i folks morgongrusiga korpgluggar och snedgäspade flabbar? Jag är rödögd och andfådd redan innan 07.11-tåget anlänt.

Ännu värre är trashbruden med barnvagnen som så gott som varje morgon konverserar sitt barn med cigaretten i ena handen och cola lighten i den andra. Skäms, kvinna, hur dum får man vara?

Nä, tillbaka till Bakhtins teorier. Gråten i halsen, hormonellt? Jag fick klipp- och färgtid om två veckor. Jävla barr, vad gör man åt det här nu då?
93702-79

Om igen. Det kunde ju varit värre. Fast nog fan hade många varit lyckliga ifall jag varit dövstum. Eller stum åtminstone. Kattkvinnan hade säkert tyckt om ifall jag var född på 1800-talet också. För då hade jag ju varit död vid det här laget.

Såhär i vinter(?)mörkret minns jag med oändlig kärlek våra veckor i Brasilien. Älskade Joakim, vad skulle jag göra utan dig, vad var jag innan du kom in i mitt liv, hur kunde jag existera, var fann jag mening?

Kommentarer
Postat av: Julia

Jisses! Kommer du orka läsa så länge? Jag är grymt impad att du ev kommer läsa 3(!) ämnen. 4 om man räknar sv2? Du får passa dig så att du inte själv blir pensionär innan du stupar över mållinjen ;). Just nu är jag inne i en svacka. Högskolan i skövde är inte så jättekänd för sin fina lärarutbildning precis. Läste i Karlstad först och där var kvalitén 100 ggr bättre. Tyvärr var det nästan ett år åt helvete, eftersom HIS vägrade räkna in det jag redan läst. Surt! Planen är att ta ett uppehåll 1 år och läsa psykologi nu i vår istället, vara hemma med avkomman i magen till hösten och börja om sen.
haha! Jag jobbade också med en tjej i höstas som var GRYM på att glänsa. När vi andra började läsa böcker så hade hon fixat hela arbetet. Sur som attans blev hon dessutom när vi sa att hon fick lugna ner sig.

2007-01-15 @ 21:27:21
URL: http://babyhasatemper.blogg.se/
Postat av: Sophia

Absolut vill jag promenera med dig min sköna böna! Jag tränar mellan 12-15 men innan eller efter är jag lös och ledig..:) Jag saknar dig min lilla kotte. Var det du som hittade tanten vid Lorry? Mina s,å minigymnaster sa att de hade sett dig stå böjd över tanten.. :) Du är allt en sann hjälte! Pussipanna

2007-01-16 @ 00:41:40
Postat av: Anders

Är rubriken en Southside Johnny-referens?

2007-01-17 @ 13:15:05
URL: http://dirty.blogg.se
Postat av: Anders

Jag ser det som Southside JOhnny, för det är häftigare!

Har också en het hemtenta natt framför mig, men det får väl gå som det går. Maskerad? Vet inte- har itne bestämt mig 100% på om jag ska ner än.

2007-01-17 @ 19:32:26
URL: http://dirty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0