Free time

Nästa lördag, 13.00, gratisbiljetter släpps till Stefan Sundströmspelningen i Sofia Albertina. Vem jobbar? jag. Vems älskling kommer att få hämta biljetter? Gissa. Annars bjuder inte Landskronakarnevalen på någonting i min smak över huvud taget. Skulle vara langos i så fall. Eller spisa lite jazz. Men för övrigt? No way.

Nu tar jag cykelskrället och rullar ner till nya lägenheten. Det är terapeutiskt att riva tapeter. Skall bestämt ta med mig några av de skivor Andreas lämnade här i lördags. Aggrolites, betongspackel och regn mot rutorna. Ljuvligt.

http://www.youtube.com/watch?v=XodRnOhT3_0&mode=related&search=

Att Andreas flyttar. Det är fan skräp. Det är ledsamt.

Att jag jobbar kort vecka - inte skräp. Men å andra sidan, jag bryr mig inte så värst, jag trivs, jag jobbar gärna mer.

När vi vet vem som flyttar in här, och när, kan vi börjar flytta ut på allvar. Att man har trehundra möbler som väger trehundra kila styck, det suger. Tur då att jag är hemskt stark. Och synd att jag är vansinnigt lat. Tre trappor är tre trappor.

Och födelsedagen - tack, tack, tack, så många som kom ihåg mig! Det värmde verkligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0