Jag blir hellre jagad av vargar

http://www.youtube.com/watch?v=KUd-EWJ3Vrc - veckans video. Skratta behöver man ju i dessa dagar.  Tips inför helgens dansmoves, ni som ska ut och svänga? Förkylningen kryper sig på men jag har ingen möjlighet att vara hemma och vara sjuk. alltså. Kärringen har förlorat sin delegering, arbetsbördan för oss andra är orimlig. Fuck it.

Men annars är det ju så klart fint. Fick besök och paket igår av Sara och Camilla. De är guld, jag är glad!

"Är det du som är Joakim?" - internt, men hahaha, ja, skratta behöver man i dessa dagar. jag skall utveckla vad det lider.

Ja. Jag mötte en bulldog i morse. han var fantastiskt fin, hette Douglas och jag fick klia honom på magen. Han hade fått kortison för tassproblem och var därför lite knutig i nacken (vilken nacke?). Den som höll i kopplet berättade att det tagit en halvtimme att gå tio meter. Douglas gick en meter, stannade, tittade sig omkring och filosoferade, tittade sig omkring på nytt, gick ett par steg åt sidan, nosade, glodde... Jag blev förälskad på stört. Hade jag kunnat hade jag stulit honom på fläcken. Men, 30 kilo kompakt bulldog slänger man kanske inte i cykelkorgen hur som helst. Nå, ljuvlig var han i vilket fall.

För er är det fredag, för mig är det måndag, jag är ledig på torsdag eller om det var fredag nästa gång. Men på lördag kommer Anna hem från Barcelona - det är kalas! Grillfest hos Camilla. Jag bevistar ett ögonblick eller två - innan det åter är dags att försöka samla sömn.

Såklart är det mest svammel.

Datum spikat - lördagen den artonde augusti är det kräftskiva i Stora Hult. Jag har sagt det förut va? Start lördagsförmiddagen, mål söndag. Kräng blötdjur, spela kubb, drick sprit och få myggbett. Kom!

Julia! När är det dags? När skär de upp dig? Jag gillar inte ditt beslut att lägga blogget på is. Vi här ute i den virituella sunkverkligheten förtjänar råttrapporteringar och andra kloka funderingar. Men förmodligen har du fullt upp med annat. What a shame! Jag önskar dig i vaje fall all lycka på operationsbordet och därefter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0