Sunshine

http://www.youtube.com/watch?v=moJa5Ie4Hu8&mode=related&search=

Magnus Carlson - jag säger det, och sen säger jag inget mer. Eftersom det inte behövs.

Söndag som är lördag för mig eftersom jag har morgondagen ledig. Joakim har varit på Ven över helgen och firat 3 x 25-årskalas. Jag har druckit öl, druckit lite mer öl och spacklat väggar tills handlederna värkt. Just nu är det mycket, det är under kontroll, men på gränsen.

Jag skulle egentligen jobbat idag men bytte bort. Det var nog tur - från och med tisdag jobbar jag konstant och kommer att ha tre lediga dagar i juli månad.  Kanske lika bra eftersom kontot inte tillåter några utsvävningar.

Men, i morgon ska jag köpa vägg- och betongspackel samt kolla på fondtapeter. Joakim har gett mig smakmässig fullmakt. Han är rar. Vi är rara. Solen skiner.

Ja, alltså, inbjudningskort kommer, men vi preliminärbokade den 18:e augusti (eller helgen som är ungefär där) för kräftpartaj i Stora Hult. Snälla rara, du kommer väl? Klart du gör.

Vikarierande superbimbo i smart förklädnad gör livet till ett helvete på jobbet. Två gånger den här veckan har hon slarvat bort lokalnyckeln, och andra gången är och förblir den borta. Två gånger har jag dessutom kommit på henne med att rota bland mina nycklar med förklaringen att jag kanske av misstag tagit hennes nyckel? Andra gången fick jag spel. Kvinnan blandar ihop morgon- och kvällsmedicinerna och tassar som en igel efter en med frågor som "vill du ha kakan?", "du kanske ha nyckel på din ficka?" "hur du fått radio i datan?" Mina lugna, sköna morgnar på jobb då jag i lugn och ro åt frukost och läste tidningen innan kollegerna kom är ett minne blott. Eller, förresten, nu har hon ju ingen nyckel. Jag kan ju låta bli att öppna.

Den här, mina damer och herrar, är till rara Sara:
http://www.youtube.com/watch?v=Vw5Vcnjv5Bo

Nog för att hon aldrig öppnar de länkar jag lägger in, men någon gång skall vara den första. Så, Sara, varsågod! Jag vet att du kommer att gråta av glädje!

Kommentarer
Postat av: Julia

Magnus Rules!!!!

2007-07-09 @ 13:17:03
URL: http://babyhasatemper.blogg.se/
Postat av: Sara

TACK! Det var jättefint! Jag började inte gråta men rörd blev jag! Hoppas du har det fint, kram!

2007-07-09 @ 15:44:41
URL: http://vergeetmijniet.blogg.se
Postat av: Sara

OCH! Tack för Magnus Carlson, jag hade verkligen glömt bort den låten. Den är ju sjukt bra!

2007-07-09 @ 15:47:57
URL: http://vergeetmijniet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0