Det är tjoho till mycket i dessa dagar. Ny värstingdator bestämde jag%

DSC00942.JPG
Det är tjoho till mycket i dessa dagar. Ny värstingdator bestämde jag mig för att unna mig efter fjorton veckor av arbete. Terminen har börjat, jag har hunnit med aningen för många öl med gamla och nygamla bekantskaper. Igår höll föreläsaren oss sällskap någon timme på stamkrogen. Vi ölade, han gjorde det samma men adderade även några whisky. Om en vecka får vi internet hemma! Och just i detta nu är jag på väg till helsingborg för att försöka finna klänning och skor till sextioårskalaset på lördag. På söndag - flyg till umeå. Fredag blir nog inte tingsek - jag orkar inte. Solsken, sval vind och visserligen förnimmelse av vad som komma skall men ändå - ett lugn. I morgon bitti kommer sotaren! Vuxenpoäng? Högfärd? Stolthet och förnöjsamhet över att saker och ting går mig i händerna. Tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0