Apple of my eye

Lördag, vaknade och somnade om. Ensam i sängen, Bullen på vift tills i morgon kväll.

Trugade Karin till träning. Träning på en lördag innebär ohejdat krängande utan betänkligheter när kvällen sedan kommer.

Det artar sig med tävlingen mellan mig och mig själv på löpbandet. Nio kilometer på en timme betyder god prestation i taxens värld. Avrundning med bastu.

Treans lördagseftermiddagsunderhållning är, upptäckte jag nyss, The swan. Stackars amerikanska krakar med mindervärdeskomplex och bukfetma blir omgjorda till stela dockor. Osmakligt och deprimerande.

Löven faller och vi med dem. Så var det sagt och jag är nöjd så länge jag enbart vacklar. Eftersom snön ännu inte är ett faktum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0