Ge dom våld

vad heter du? Emma
alias? taxen, taxan, autocrap
varför? jag vet inte
när är du född? sommaren 1984
vad har du gjort idag? läst tidningen i sängen, ätit fil med hemgjord müsli, badat dubbelbubbelbad med bullen, sett på Ensamma hemma (90-tal!) och spelat betapet
vad gjorde du igår kväll? bakade bullar och åt dem tillsammans med nyss hemkommen tjocksmock aka Bullen.
vad vill du helst ha nu? jag vill alltid ha, ha, ha. Jag vill ha hem min mamma från Tanzania, jag saknar henne. Känner mig som Wilma i skärgårdsdoktorn.
har du nytvättat hår? ja!
vad luktar du nu? nytvättat hår och tvättmedel
vilken skiva lyssnade du senast på? Vapnet
när blev du fotograferad senast? jag vet inte
har du använt någon hårprodukt idag? schampo, jag borde använt balsam. Håret åker på fredag, var så säker. Långt hår är inte min grej.
var är du nu? hemma på 57 kvadrat
har du bråkat med någon idag? nej, eller jo med mig själv då jag förlorade i betapet
saknar du någon nu? igår saknade jag älskling, idag mamma
röker du? aldrig i livet
dricker du alkohol? det händer, dock inte just i detta nu
när var du i en affär senast? igår, Konsum på Västra fäladen. Köpte fyrkornskross, jäst och linfrön.  
mötte du någon du kände då? nä, men det satt en dvärg i kassan, det var fräckt.
tycker du om dina grannar? nej, det skulle jag inte vilja påstå. Fast här har man ju många grannar, alla är inte förfärliga
vad drack du senast? vatten
umgås du med dina klasskamrater efter skoltid? nej
har du blivit hotad via telefon? det var länge sedan
goth eller pop? pop
vad har du för planer till helgen? klippa mig, spela Rummy, fira Lailas 28-årsdag, träna
har du en hårborste i din väska?
vilken är din sämsta reklam? jag gillar inte reklam överlag, men ginatricot och cubus ligger risigt till
vill du ha barn? gärna!
hur skulle din bästa vän beskriva dig med ett ord? fråga inte mig, fråga Bullen, va
vilken färg har du på dina underkläder nu? grön, häftigt va?
gillar du dokumentärer? ja
längtar du till din nästa födelsedag? har jag inte funderat över, men eftersom det är sommar då, så - ja!
brukar folk säga att du ser äldre ut än du är? nej, det tror jag väl inte. snarare tvärt om.
vilka språk kan du prata? svenska, engelska, mycket dålig franska och spanska. Ett par meningar på arabiska
skulle du kunna ha silikonbröst? Rent hypotetiskt - ja. Men vill jag? Aldrig i livet!
hur många hål har du i öronen? hade fyra då jag gick på högstadiet, men de har nog växt igen
vem pratade du med senast? tjocksmock
vad pratade ni om? Att jag slapp tvättstugan, att vi skall ut och gå, att jag skall baka ut bullarna jag satte deg till igår, att det skall bli kallt i morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0