Vansinne

Vansinne.

Hur jag skall orka är för mig ett mysterium.

Nå. Omtentamen på litteraturseminariet - "godkänd men det var på håret". Jag skiter i hennes torra klimakterieburr - ännu ett par poäng att lägga bakom mig. Det värsta är att samma kvinna skall rätta kompletteringen till vår uppsats. Hon håller även i ytterligare ett litteraturseminarium - och rättar ytterligare en uppsats. Betyder - katastrofvår. I Malmö får man dessutom inte ut ett ända poäng förrän alla delar av kursen är godkända. Alltså: åtta godkända poängmoment av tio - inte ett piss ut. Tack, Malmö Högskola, jag hatar dig.

I morgon praktikskolk för kuratorbesök, sedan åter Kävlinge. Jag hatar och hatar och hatar nu för tiden, men eleverna är guld och jag tycker mycket om dem. Satslösning är som det är, jag suger på att undervisa i det. Men vad gör man inte, jag måste ju bli godkänd.

Men nä, det är inte speciellt stabilt. Jag gråter för mycket, äter för mycket, ältar för mycket och tar mig själv på alldeles för stort allvar. How fun.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0