Redhead

Tillbaka i en vardag som består av det gamla vanliga. Jobb, dåliga matvanor och ett stillsamt trånande efter helgen. Sex arbetspass till, sedan väntar skolbänken i ömson Malmö, ömsom Umeå. Jag beställde biljetter igår. Problemet? Var man skall slagga de nätter man är på vift. Inte bra, inte bra. Men som vanligt löser det sig definitivt.

Kärleken i luften för en kär vän - vilket innebär att en blixtinbokad fika är ett måste idag. jag vill veta allt, jag vill le fånigt och förundras. Killen är wow, vännen är wow... Och jag: wow! Häftigt!

Helgen var som sagt fantastisk. En person bjöd förvisso sig själv på lördag eftermiddag - och då redan sittandes i bilen. Påstod att hon blivit bjuden för två veckor sedan av ej namngiven person som sagt något i stil med: "Ja, nu låtsas jag att jag är Emma och bjuder dig på kräftfesten!" Yeah, right. Hon tuffade på traditionsenligt med mycket käksnyltande, lång sovmorgon och endast iaktagande vid kollektiv städning. Orkade inte förstöra stämningen med ett bråk. Men visst kan man förundras? Vissa...

Funderingarna över ett litet höstkalas börjar spira. Men kanske är det att ta udden av helgen? Vädret blir sämre, folk flyttar tillbaka, hem eller bort. Skolan suger energi och mörkret kan förvisso vagga men även lägga sig som ett tungt sjok över allt. Men nog ska jag konsultera mina kamrater, alltid. Vi får se! Om inte kan ni alla i alla fall se fram emot Kräftgång 2008!

Igår åkte jag ner till Lund för att träffa familjen. Mamman bjöd på crepes och några kursböcker, brodern på kärvänligt gnabb och en och annan tafatt tonårskram. Plutten är fortfarande en liten grabb i en gänglig förpackning. Passade på att betala räkningar och beställa tåg-, buss- och flygbiljetter.

Ja, och så var det dags att jobba igen.

Prrr. Livet! Love it!

ps. http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article594741.ab
- förfärligt! Men jag gör mitt bästa, jag klänger mig fast vid mitt rödhårige kap och hejar på min syster som på måndag flyttar till just Skottland. När jag var liten avskydde jag rödhåriga - jag bad i min dagbok till någon form av högre makt att jag inte skulle bli kär i en rödhårig person eftersom de var det fulaste som fanns. Men se, så gick det med den saken. ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0