Smack my bitch up!

Jag kom in på bildlärarkursen, halvfart distans! Tjoho, jag ska bli bildlärare OCKSÅ! Helt plötsligt lockar hösten lite, trots allt. Jag kommer att få se Umeå ett par gånger, alltid något... Om jag orkar läsa helfart + halvfart återstår att se, men det skadar inte att försöka. Studielån har jag ju redan, menar jag. Utbildningen sträcker sig över två år, så om jag pallar trycket får jag bildlärarbehörighet samtidigt som jag avslutar skräpet i Malmö. Om allt går som det ska, alltså. 

Men produktiv är man. Vaknade nio, åt sedan ingen frukost men däremot tänkte jag att jag borde. Gluttade på tv, cyklade sedan påklädd till gamla lägenheten för avfrostning av frys och dammsugande av golv. Lite disk, lite plock, lite sorterande... Sedan ringde Laila och jag hoppade på tåg till Helsingborg för fika och inhandlande av ljusmätarbatterier och film till systemkameran. Suckade lite över tidens gång och det faktum att film numera är svårt att få tag på i annat än 200 asa och omöjligt i svartvitt. Nå. Fika sedan, och efter det, stömavbrott på knutpunkten men punktligt tåg. Hemåt, inom ICA, sedan...

ja, här sitter jag. Jobb. Eller, jobbpaus.

Kommentarer
Postat av: Anna

Spännande med utbildning till bildlärare på distans. Jag gillar sånt. Själv ska jag läsa Att skriva och berätta för barn hela vägen från australien. Internet är bra. De har förstås inga sammankomster alls vilket passar bra. Jag var tvungen att säga nej till Litteratur och Existensiella frågor på grund av obligatoriska sammankomster.
Hur mycket har ni kvar med utflyttandet?

2007-08-16 @ 10:09:20
URL: http://option.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0