Living with Betty

Härliga jullov! Fri från skolan sedan i onsdags, fattig som en kyrkråtta tack vara csn, men med en rik sambo (som fick flera tusen i julbonus av jobbet!) och familjer med julsinne. Sweet!

Nyår är osäkert nu - kanske landar vi med er i Helsingborg trots allt. Vi får se hur det blir.

Sista klapparna fixade, obligatorisk Arimanfika avklarad, hutter och mutter över skånskt julväder. Men vad fan, man är väl van vid det här laget. Har ni snö?

Lilla Hugo fick rs-viruset och blev inlagd. Men tjoho, de är hemma igen idag! Stackars liten, och stackars mamman och pappan. Sondmatning är ingen hit.

Annars sparkar det här, fräckt som fan, tror tjejen gillar musik och sena nätter. Två kilo upp sen inskrivningen i vecka tolv, kan väl vara godtagbart eftersom jag är i vecka 20 nu. Att passera 60-strecket var inte så traumatiskt som jag målat upp. Vänta bara säger de, och jag nickar och bävar. Nå, den tiden, den sorgen.

Annars? God jul på er alla! Nu väntar köksbestyr, julbak och fishy tofu och allehanda andra vegetariska rätter. Umgänge med syster, skottsk boyfriend, broder och Tjocksmock väntar senare - POKERbattle! Tjoho!

Och Sunes Jul är precis så vansinnigt bra som vi minns det. Hurra, hurra, hurra!

...eller ho, ho, ho?

Jag glömde: det här är ren och skär nostalgisk glädje:
http://www.youtube.com/watch?v=bKCoBt43HWE

(jag vet inte hur man lägger in youtubevideor. Jag fattar inte)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0