Homesick blues

Söndagskväll, liten paus i arbetet. Temperaturen börjar närma sig en behaglig nivå och därmed blir det inte lika svettigt att arbeta.

skandal på gårdagens fotboll, skandal idag på Landskrona IP. Jag suckar och stånkar och skakar på huet.

Helst av allt hade jag velat gå hem. Åh, tänk att få sticka hemåt och svänga inom Videomix för lite lösgodis. Ja, okej, tjockisen tänker kränga, men det är bara för att jag springer som en skållad råtta under dagarna då jag arbetar. Det kan väl gå jämnt ut, eller? Ska hinna springa i veckan. När jag går på första semesterviket jobbar jag bara till ett för det mesta. Yey! Då hinner jag både springa, läsa och spela poker. Och dessutom bättra på grisbrännan. Happy.

Bara jag inte hade mått så förfärligt illa - frukost är ett måste för att palla dagarna, men jag klöks numera enkom av åsynen av smörbyttor och svettiga ostar. Blä! Höll på att kräkas på en tantmatta i förra veckan. Alla tanter har samma hallmattor. De är väl rollatorvänliga antar jag. Men - jag lyckades hålla mig. Tack för den.

Jag har fått vara med och bistå vid kateterbyte. Svimmade gjorde jag inte, men... Usch. Och fy.

Nehej, rutinerna kallar! Jag vill hem! Sa jag det eller?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0