I'm the man who loves you

Gårdagen: efter många om och men hamnade jag i Helsingborg. Date med Sara, Laila, Camilla med flera, först i en lägenhet på Varbergsgatan, sedan Tivoli. Som inte var sig likt. Vi konstaterade att vi blivit gamla. Joakim och jag träffades där för snart fem år sedan, och mycket har hänt. De höga klackarna, de djupa urringningarna, lindarosingläpparna och de välslickade frisyrerna befann sig inte som förr väl förpassade ute till stora dansgolvet och gamblerhörnorna. Istället hade de intagit Vinylbaren i horder, vansinnesdansande och fylleskrålande till Rage against the machines Killing in the name...  Bisarr känsla, ser ni det framför er? Vansinne...
Laila blev kvällen igenom förföljd av en förståndshandikappad kille som påminde märkligt mycket om en kaukasisk Steve Urkel.
image178
Jag var väskpassare och trivdes som vanligt ypperligt med det. Laila känner Emma i baren och snyltade alkohol, Linn med syster dök upp. Sedan även Daniel. Jag bjöd in till stora Hult-festen va? Annars: 6 - 8 juli, fest i Stora Hult. Camillas och min födelsedagsfest - kom dit din klåpare! Vi kör öppet hus hela helgen. Nå.

Min vana trogen stoppade jag nävarna i käften då jag kom hem i natt. Nattbussen Helsingborg - Landskrona kan framkalla klökningar även hos den mest luttrade. Lyckades slumra bort Rydebäcksvängen - tack och lov.

Veckans kommentar må ändå vara då jag blev raggad på på Baggens i fredags kväll. En kille i kategorin desperatkåtnittonåring slog sig ner vid vårt bord tillsammans med sin kamrat, frågade om vi var fulla än och hur många öl vi druckit. Sedan fokus på mig (ja, alltså, det blir konstigare än så...) och ett smetigt leende:
(han) Alltså, du är snygg, hur gammal är du?
(jag) Eh, gissa, hur gammal är du själv?
(han) Du har jävligt snygg kropp i alla fall.
(jag) Eh, tack det samma eller förresten jag menade inte det där.
(han) åååh, tack, men alltså, hur gammal är du?
(han tänker efter någon sekund)
(han) Hur gammal du är? Jo, du, du har jävligt snygg kropp alltså, kroppen är tjugotre och ansiktet är trettioett! Har jag rätt eller?
(tystnad)
(han - till sin kompis) du, alltså, jag tror inte vi får något napp här.
(jag) nä, det är nog illa med det va.

...

nu storkok - chili sin carne så att det räcker tills lönen kommer, minst...

DSC00694.JPG

Promenad i regnet, förbi mäklarkontoret. "Såld" - ja! Det är jag.


Kommentarer
Postat av: Anders

Grattis till lägenheten återigen. Angående Stora Hult är det fullt möjligt att jag tar upp er på den inviten, om det nu var en sån. Tror jag är nere i Skåne den veckan, den enda veckan denna sommaren actually. Så det hade varit fint med fest.

2007-06-18 @ 13:58:51
Postat av: Emma

Du är mer än välkommen!

2007-06-18 @ 21:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0