Jordgubbstvisten

Vi har en akut traditionstvist här hemma! Trots att jag och Joakim varit tillsammans i snart fem år har detta aldrig uppdagats. Förrän nu. Chockerad är jag tvungen att delge er detta:

Joakim mosar sina jordgubbar med gaffel innan han äter dem!
DSC00645.JPG

Fattar ni? Färska, härliga svenska jordgubbar som omsorgsfullt valts ut och snoppats. Han mosar dem! Jag är förfärad! Nästa gång skall han få en burk jordgubbssylt av mig istället. Billigare och samma princip.

Jag gör istället på så vis att jag äter mina gubbar med ovispad grädde och ibland ett par nypor socker.
DSC00646.JPG

Hur gör ni? Vem har rätt? Hur skall vi kunna ta oss igenom detta? Värre än banan- och curryknäckemackorna säger jag bara! Men nå, jag är ju känd för att vara öppensinnad och tolerant (haha! skrattar ni också?) så han ska få äta sina jordgubbar hur helst han vill. Men jag vet naturligtvis vem som har rätt.

Okej. Upp till kamp för en värdig behandling av gubbarna!
Dags att ta ställning. Vem håller du på?

Joakim: Sara (hur kan du, kompis?)
Emma: Anna, Julia, Sophia...

Fortsättning följer. Lita på det.


Varför, varför, varför krånglar bloggen? Är det min webbläsare? Är det värmen? Varför kan varken jag eller Sophia kommentera? Va? Sophia är i alla fall på min sida! Såklart.

Kommentarer
Postat av: Julia

Nej, nej! inte mosa! Är det ens lagligt? Anmäl honom!

2007-06-06 @ 20:25:29
URL: http://babyhasatemper.blogg.se
Postat av: Sophia

Sophia hälsar per telefon att hon självklart är på Emmas sida. Härligt att höra.

2007-06-06 @ 22:20:39
Postat av: Sara

Jadu, det här med fotbollen, det kommer alltid att vara ett jidder mellan dig och mig, men jag tycker så mycket om dig ändå! Men alltså, det här med jordgubbarna. Diplomatisk som jag försöker vara, smakar jordgubbarna annorlunda om man mosar dem? Jag menar du tuggar ju dina, du sväljer väl inte hela på en gång? Han mixar ju inte direkt.. Eftersom inte Jocke har fått en enda stackars röst så ställer jag mig på den svagas sida. Hoppas vi ses snart! Jag har flyttat mig till Fleninge och HBG nu. Här är så fint! P & K

2007-06-07 @ 13:54:50
URL: http://vergeetmijniet.blogg.se
Postat av: Emma

SARA! Vad säger du? är du inte klok? Hmpf. Vi får ta ett snack om det där..

2007-06-07 @ 14:15:38
Postat av: Julia

Jag borde kanske inte lägga mig i, men jag måste nog ändå. JA, jordgubbarna smakar annorlunda om man mosar! Då är det ju inte jordgubbar... Snarare mos med jordgubbssmak ju.

2007-06-07 @ 22:51:47
URL: http://babyhasatemper.blogg.se
Postat av: erica

Jag tror jag är någonstans mittemellan er då jag brukar dela jordgubben i två bitar innan jag äter upp den. Mest för att jag tycker att det brukar vara drygt att äta jordgubbarna hela.

2007-06-08 @ 00:07:20
URL: http://emowalk.blogg.se
Postat av: Andreas

Jag är på EMMAS sida SÅKLART!!

2007-06-09 @ 18:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0