Litteraturnoja

Jag fick förlängningen av min utbildning beviljad. Alltså är läget följande. Följande böcker skall inskaffas inför de första tio poängen till hösten:

Det går an, Carl Jonas Love Almqvist
I väntan på Godot, Samuel Beckett
Familjen H***, Fredrika Bremer
Den unge Werthers lidanden,  Johann Wolfgang von Goethe
Odysseus, James Joyce
Processen, Franz Kafka
Kvinnor och äppelträd, Moa Martinsson
Bekännelser, Jean-Jacques Rousseau
Röda rummet + Fröken Julie, August Strindberg
Candide, Voltaire
Mot fyren, Virginia Woolf
Thérèse Raquin, Émile Zola

Samt en helvetes massa kurslitteratur och dikter. Nå, överkomligt. Jag blinkar åt er som av någon outgrundlig anledning tänkt skänka mig en födelsedagsgåva. Gå på loppis eller antikvariat och gör en stackas fattig student glad. Skit samma att jag läst några av böckerna, här ska ju ANALYSERAS seru. Suck.

Skottpengar på föjande:
"Jag är en händig man" aka Gessle
tv-licensen
den pittögda tonåringen i Systemetreklamen som använder bebisröst
Designade Liberoblöjor - sett reklamen? Hur tacky är inte det?

Osv. Gnällig? ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0