Varför tv-licensen behövs

Alltså... dels för att sömn inte är det mest lockande, dels för att... Genom Camillas blogg sökte jag mig vidare i Youtube-djungeln och fann några av barndomens mer eller mindre traumaklassade minnen:

Ika i rutan - jag tyckte aldrig om programmet, jag tyckte inte om skelettet Åke, och jag avskydde "Haj, jag hetor... Iiiika!" Ruskiga flashbacks av vinjetten vill jag lova. Minns ni? Vilket jävla vansinne - undrar hur många som gått i Ikas fotspår och därför blivit pundare på äldre dar. Men hon är rätt snygg.

Joelbitar - kommentarer överflödiga. Det värsta är att programmet nog i många fall fick motsatt effekt. Jag tyckte det var skitäckligt. Vad tyckte du?

Pippi Pelikan - så strålande smaklöst. Hon bodde väl på en båt va? Och käkade fisk?

Bo Ko - jag är lika chockad som de som kommenterat youtubeinlägget - sjunger de inte Bo Ko? Vaddå bo-bo? Mitt liv bygger på ett stort missförstånd.

Hajk - ett partytrick till midsommarfirandet, kanske? Minns vinjetten, minns bollkastandet, minns... de där barnen som förmodligen aldrig skulle få något medialt utrymme om det inte vore för.. Hajk. Fula som stryk var de i alla fall. Tack, sveriges television.



Summa sumarum - jag ska aldrig mer ifrågasätta varför man betalar tv-licens.

Kommentarer
Postat av: Julia

Hihi! Jag drömmer fortfarande mardrömmar om joel-sången! Som barn förstod jag inte heller varför jag skulle kolla på en... mindre begåvad kille som ofta skrek och var allmänt asotäck! (det gör jag iofs fortfarande inte)

2007-06-22 @ 01:02:37
URL: http://babyhasatemper.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0