Heart and soul

Fem i åtta ringde Joakims far och frågade ifall vi var vakna. Ja, såtillvida att jag lyckades ta mig från sängen och till hallen på fyra signaler. God morgon! Han hade även ett annat ärende skall tilläggas.

Solsken, vårvindar friska och eftermiddag i Helsingborg väntar. Sara och Camilla! Yey.

Alltså, det här ständiga planeringsbehovet... Jag tillbringar alldeles för mycket tid till att strukturera upp och organisera.... Morgondagen är praktik åtta till fyra, sedan kvällsföreläsning i Malmö fem till åtta. (Djävulens påfund). Att busskortet går ut i morgon är inte så hemskt bra. 890 kronor svider alltid till. Speciellt eftersom pengarna kommer först på fredag.

Eftersom det var länge sedan husmor rekommenderade så...

dröjer det ännu ett tag till. Bakade hemskt goda blåbärsmuffins med farinsocker. Rekommenderas och recepttipsas å det snaraste. Cafévarning på dem, speciellt dagen efter.

Lilla flugan med kamrater har för övrigt intagit våra 57 kvadrat. Jösses, de är verkligen överallt. Surrar hemtrevligt och klafsar med fekaliesmutsade ben och snablar i frukostmackan. Hurra, eller nåja. Ser det som ett vårtecken.

Vad vi har framför oss! Påsken närmar sig även om jag inte har påskledigt. Dock kommer jag att skaffa mig, lita på det. Och månaderna därpå! April, maj, juni, juli, augusti, september...  värme, solsken, växthuseffekt... Och jobb, men det är okej.

Första pris i ordskitartävlingen? Hurra!

Hurra och jubel är mina nya favoritord. Jubel utmärkt att kombinera med idiot, hurra i upprepning för förstärkt effekt.

image157

Eftersom jag absolut kommer att glömma tjocksmocks namnsdag i morgon så tillägnar jag här honom en äkta taxtårta! Hurra, hurra, hurra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0